"If you put your mind to it, you can accomplish anything". ~GACKT

Ostatnio najpopularniejsze posty:

Spirited Away: W Krainie Bogów, 2001, Japonia

- Co to za małe domki?
- To groby. Niektórzy ludzie uważają, że mieszkają w nich dusze.



tytuł oryginalny: Sen to Chihiro no kamikakushi (千と千尋の神隠し)
tytuł angielski: Spirited Away
reżyseria: Hayao Miyazaki
scenariusz: Hayao Miyazaki
zdjęcia: Masashi Ando
muzyka: Joe Hisaishi
studio: Ghibli
Występują: Rumi Hiiragi (jako Chichiro/Sen), Bunta Sugawara (jako Kamaji), Takehiko Ono, Tsunehiko Kamijō, Koba Hayashi, Miyu Irino (jako Haku), Yō Ōizumi, Yumi Tamai (jako Lin), Mari Natsuki (jako Yubaba i Zeniba)
produkcja: Toshio Suzuki





Na początku wydawało mi się, że to nie jest aż tak dobry film. I oceniłam go na 3. Jednak po pewnym czasie zmieniłam zdanie - to jest naprawdę dobry film, ciekawy, dający do myślenia, i bogaty w japońską symbolikę - przede wszystkim zrozumiały dla tych, którzy znają japońskie mity. Jeszcze nie znalazłam słów na skomentowanie tego filmu, ale może kiedyś te właściwe słowa znajdę.

Moja ocena: 4 - uważam, że to dobry film :-)

2 komentarze:

  1. Trafiłam na ciekawy artykuł - o folklorze w "Spirited away", temat bardzo przeze mnie pożądany, bo miałam wrażenie że w tym filmie coś mi umyka, że ograniczenia kulturowe nie pozwalają mi wychwycić pewnych rzeczy, aspektów, powiązań. No i trafiłam w końcu na odpowiedź :) Po polsku :)

    http://strachmaskosneoczy.blogspot.com/2011/05/folklor-w-spirited-away-w-krainie-bogow.html

    http://strachmaskosneoczy.blogspot.com/2011/05/folklor-w-spirited-away-w-krainie-bogow_10.html

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń