"If you put your mind to it, you can accomplish anything". ~GACKT

Ostatnio najpopularniejsze posty:

Spragnieni miłości, 2000, Francja, Hongkong, Tajlandia

- W dawnych czasach, jeśli ludzie mieli tajemnicę, którą nie chcieli się dzielić... Wiesz co robili?
- Nie mam pojęcia.
- Wchodzili na górę, znajdowali drzewo... wycinali w nim dziurę... i szeptali tajemnicę do dziury. Potem przykrywali ją błotem. I zostawiali tam tajemnicę na zawsze...


tytuł oryginalny: Fa yeung nin wa (Traditional Chinese: 花樣年華; Simplified Chinese: 花样年华; Pinyin: Huāyàng niánhuá; Yale: Fa yeung nin wa (Fā yeuhng nìhn wàh))
tytuł angielski: In the Mood for Love
reżyseria: Wong Kar-Wai
scenariusz: Wong Kar-Wai
muzyka: Shigeru Umebayashi, Michael Galasso
zdjęcia: Christopher Doyle, Pin Bing Lee
scenografia: William Chang
kostiumy: William Chang
montaż: William Chang
występują: Maggie Cheung (jako pani Chan), Tony Leung Chiu Wai (jako pan Chow), Rebecca Pan (jako pani Suen), Lai Chen (jako pan Ho)

To bardzo ważna chwila, ale jemu zabrakło odwagi, więc ona odwraca się i odchodzi...


- Masz kochankę?
- Zwariowałaś! Kto ci to powiedział?
- Nieważne kto, masz czy nie masz?
- Nie.
- Nie kłam! Powiedz! Spójrz na mnie, czy masz kochankę?
- Tak!... Dobrze się czujesz?
- Nie spodziewałam się, że to tak bardzo zaboli.
- To jest tylko próba. W rzeczywistości nie przyzna się tak łatwo...

Nastrój filmu, jego spokój, miękkie obrazy - w półmroku i deszczu, podkreśla nastrojowa muzyka. To video dobrze oddaje atmosferę filmu:


Moja ocena: 4 - uważam, że to całkiem dobry film :-). A w ogóle to uważam, że to naprawdę dobry film.

4 komentarze:

  1. Dziękuje za link do tego filmu :) obejrzę na pewno! Uwielbiam filmy w klimatach lat 30' 40' 50' 60' :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytając cytat na początku wpisu pomyślałam, że to może oglądałam to pod innym tytułem - "2046". Bo te słowa o tajemnicy w drzewie powtarzały się tam kilkakrotnie [potem kilka razy śmiałysmy się z koleżanką wspominając to]. Ale jednak nie, to tylko ten sam reżyser, i dwoje tych samych aktorów gra główne role. :)
    Trzeba obejrzeć i porównać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Asai, to dwa filmy tego samego reżysera. Ciekawostką jest to, że w pewnym momencie pan Chow mieszka w hotelu w pokoju 2046. W filmie pod takim tytułem podobno Kar-Wai rozwija pewien motyw z filmu "Spragnieni miłości", ale jeszcze nie widziałam tego filmu, o którym wspomniałaś.

    No i to są przecież Złamany Miecz i Śnieżynka z "Hero" :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. .. to znakomity film ! a ja mogę powiedzieć, że znam się trochę na filmach ! - gdybym miała go umieścić to w pierwszej dziesiątce !

    OdpowiedzUsuń